Näitus „ Repertuaari muutus”.

Saaremaal tegutsev nahakunstnik Piret Männa ja tema saarlasest tütar fotograaf Mari Männa on jõudnud esimese ühise näituseni.

Kahe generatsiooni kunstnikud astuvad dialoogi, arutledes iseseisvumise üle, võttes aluseks Ukraina sotsiaal-poliitilise olukorra. Lähtepunktiks on Krimmi annekteerimine – sellele eelnenud ning järgnenud olustik.


Piret Männa on teinud väljavõtte minevikust, tuues näitusekülastaja ette Odessas aset leidnud episoodid aastast 1981. Tema köiteobjektid on pühendatud odessalasest viiuldajale Mišale, kes selleks ajaks, kui ta Piretiga tutvus, oli juba juuksuritööl. Nõukogulik mõttelaad ja repertuaar tollastes orkestrites ei sobinud talle. Miša asutas juba 70.-ndate lõpus oma kommuuni Odessa äärelinnas, kus elasid kunstiinimesed ja muusikud, kes tahtsid end pisutki vabamalt tunda.

Seda valikut täiendab Mari Männa dokumenteeriv seeria tänapäevast, mis uurib kohalike eluolu läbi tema kaamerasilma. Intervjuu Euromaidani revolutsioonis osalenud ukrainlasega lisab veel ühe subjektiivse kihistuse analüüsitavatele sündmustele.

Ukraina ja Eesti vahel võib tuua paralleele sarnaste minevikukogemustega. Mõlemad on riigid, kus on lähikümnenditel toimunud radikaalne võimumuutus. Ehk on meil üksteisele midagi edasi anda?