Näitus „ Repertuaari muutus”.
Saaremaal
tegutsev nahakunstnik Piret Männa ja tema saarlasest tütar
fotograaf Mari Männa on jõudnud esimese ühise näituseni.
Kahe
generatsiooni kunstnikud astuvad dialoogi, arutledes iseseisvumise
üle, võttes aluseks Ukraina sotsiaal-poliitilise olukorra.
Lähtepunktiks on Krimmi annekteerimine –
sellele
eelnenud ning järgnenud olustik.
Piret
Männa on teinud väljavõtte minevikust, tuues näitusekülastaja
ette Odessas aset leidnud episoodid aastast 1981. Tema köiteobjektid
on pühendatud odessalasest viiuldajale Mišale, kes selleks ajaks,
kui ta Piretiga tutvus, oli juba juuksuritööl. Nõukogulik
mõttelaad ja repertuaar tollastes orkestrites ei sobinud talle. Miša
asutas juba 70.-ndate lõpus oma kommuuni Odessa äärelinnas,
kus elasid kunstiinimesed ja muusikud, kes tahtsid end pisutki
vabamalt tunda.
Seda valikut täiendab Mari Männa dokumenteeriv seeria tänapäevast, mis uurib kohalike eluolu läbi tema kaamerasilma. Intervjuu Euromaidani revolutsioonis osalenud ukrainlasega lisab veel ühe subjektiivse kihistuse analüüsitavatele sündmustele.
Ukraina ja Eesti vahel võib tuua paralleele sarnaste minevikukogemustega. Mõlemad on riigid, kus on lähikümnenditel toimunud radikaalne võimumuutus. Ehk on meil üksteisele midagi edasi anda?